reklama

Zahraničné verzus slovenské mená

Určite ste si už všimli, že popri tradičným slovenským menám sa pomaly viac a viac objavujú zahraničné mená. Aký máte na to názor? Ja som sa zo zahraničným menom pre dieťa prvýkrát stretla, keď som mala jedenásť rokov a narodila sa moja sesternica, ktorá dostala meno Sarah. Vtedy som mala pocit, že je snáď jediná na Slovensku s týmto menom a skutočne jej sadlo. Dnes si už ani neviem predstaviť, že by naša Sarah mala iné meno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Prakticky odvtedy sa mi veľmi zapáčili zahraničné mená no neviem, či by som mala odvahu dať svojmu dieťatku zahraničné meno, pretože sa čím ďalej tým viac stretávam s tým, že s trendom zahraničných mien pre deti, prišiel aj trend zahraničných mien pre zvieratá. V mojom blízkom okolí je napríklad pes Linda, Vanda, Nela a mnohé ďalšie a preto mám pocit, že keby som dala svojej dcére či synovi zahraničné meno, neriskovala by som síce, že sa za mnou rozbehne polovica ihriska, ale za to, všetky psy z okolia. Ak by som však nehľadela na tento fakt, určite by som svojej dcérke dala meno Ronnie, čo je americké ženské meno. Áno, predstavte si, aj také existuje. Evokuje vám to volanie na psa? Nečudujem sa, keďže sa tak volá možno aj polovica psov na Slovensku. No čo už. Kde zmizli klasické psie mená ako napríklad Bello a podobné? Ja mám Corgoňa, pretože som nechcela riskovať, že by sa rovnako ako môj pes volalo aj nejaké dieťa. Myslím, že by som sa na prechádzkach dosť hanbila a takto podobný trapas neriskujem. Teda aspoň nepredpokladám, že by nejaký rodič dal svojmu dieťaťu meno podľa značky piva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohí z vás si možno kladú otázku, prečo chcem dať svojmu dieťaťu tak netradičné meno. Nuž preto, lebo sa mi zapáčilo. Nemám však nič proti slovenským menám a pokojne by som dala aj slovenské meno. Je predsa veľa pekných slovenských mien a možno, kým budem mať dieťa, naozaj sa rozhodnem pre slovenskú klasiku.

Zatiaľ však u mňa jednoznačne na plnej čiare vyhráva meno Ronnie.

Barbora Ščípová

Barbora Ščípová

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajné, mladé dievča, ako každé iné. Jediný rozdiel medzi mnou a mojimi rovesníčkami je možno v tom, že som sa narodila s Detskou mozgovou obrnou. Hoci bolo pre mňa ťažké vyrovnať sa s tým, dnes žijem plnohodnotný život a som rada, že som taká aká som, pretože mi moja choroba dala možnosť spoznať úžasných ľudí a spoznať pravý zmysel života... Zoznam autorových rubrík:  PsychikaAko sa žije s Detskou mozgovouMôj autorský denníkSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu