reklama

Ako príbeh z Osvienčimu zmenil môj život...

Jeden človek mi raz povedal, že z mojich blogov cítiť určitú dávku sebaľútosti, pesimizmu a beznádeje. Vtedy som tomu človeku zaryto oponovala, dnes však musím priznať, že mal skutočne pravdu. Vždy, aj keď som si to nedokázala priznať, som  vo svojom živote, či na sebe samej hľadala iba to negatívne. Nikdy nie pozitívne. Mala som rôzne pocity, ktoré sa slovami dajú len ťažko opísať. Nevedela som presne, ani čo cítim, čo chcem, nič. ..Vedela som iba to, že vôbec nie som spokojná so svojim životom... Že to bola chyba, som pochopila až včera, keď som si prečítala knihu ženy, ktorá prežila peklo na Zemi - Osvienčim.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Spomínaná kniha Margity Schwalbovej – Vyhasnuté oči sa mi dostala do rúk viac – menej iba čírou náhodou, zo zvedavosti. Nikdy som nebola príliš naklonená dejepisu a tak mi udalosti holokaustu, hoci som sa o ňom učila, nejako zvlášť dopodrobna v hlave nezostali. Proste som ich vypustila a bolo... Avšak iba do chvíle, kým som sa nestretla s tým, že sa okolie smialo na tom, že mi život zachránila Židovka. Keďže ja na spomínanú osôbku nedám dopustiť, vytáčalo ma to. Nemala som však nič, čo by som mohla použiť ako argument na obhajobu mojej záchrankyne a tak som začala pátrať, až som sa dopátrala k onej knižke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci som ako – tak vedela, čo idem čítať, obracal sa mi žalúdok pri pomyslení na to, čím si tí ľudia museli prejsť. Hlad, smäd, choroby, mŕtvoly na každom kroku, práca za každého počasia, zomierajúce deti, nevinní ľudia a to všetko za podmienok, do ktorých by normálny človek nevyhnal snáď ani psa. Bolo a stále mi je hrozne, pri pomyslení na to, koľko tisíc nevinných ľudských životov vyhaslo „vďaka“ fašistom.

Pri čítaní tej knihy som si zrazu uvedomila, ako veľmi som si nevážila to, že môžem žiť slobodne, bez strachu o svoj život a že sa spolu s mojimi blízkymi môžem tešiť z maličkostí všedného dňa. Neviem, aký by bol môj osud, keby som mala toto peklo zažiť na vlastnej koži, no jedno viem s istotou. Neprežila by som to. Nie som tak silná a preto vďačím osudu, za to, že mi to pripomenula „iba“ kniha. Malá, pomerme útla, no obrovská hrôzou tajomstva Osvienčimu, ktoré v sebe skrýva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Až po prečítaní knižky som si uvedomila, čo je skutočné zúfalstvo a beznádej. Dnes už viem. že nech sa deje čokoľvek, stále mám obrovské šťastie, pretože žijem. Dnes si oveľa viac vážim všetko, čo mám. Vyhasnuté oči obetí Osvienčimu totiž otvorili moje oči dokorán a ja som zistila, že sa treba usmievať a tešiť zo života...

Barbora Ščípová

Barbora Ščípová

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajné, mladé dievča, ako každé iné. Jediný rozdiel medzi mnou a mojimi rovesníčkami je možno v tom, že som sa narodila s Detskou mozgovou obrnou. Hoci bolo pre mňa ťažké vyrovnať sa s tým, dnes žijem plnohodnotný život a som rada, že som taká aká som, pretože mi moja choroba dala možnosť spoznať úžasných ľudí a spoznať pravý zmysel života... Zoznam autorových rubrík:  PsychikaAko sa žije s Detskou mozgovouMôj autorský denníkSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu